INSPELADE WEBINARIER, MATERIAL OCH UTVÄRDERING
länsstudiedag 8 januari

Fredagen den 8 januari var det kick-off (länsstudiedag) på Regional kulturskola i Västmanland. Syftet med dagen är att utbyta erfarenheter och dela kunskaper i ämnen som ger oss en gemensam bild på vår roll och stöttar oss i vårt arbete och utveckling mot våra gemensamma mål.

Av 102 anmälda deltog 85 personer. För dig som missade dagen i sin helhet eller som vill ta del av parallella föreläsningar och workshops har vi samlat länkar till inspelningarna här. Notera att dessa INTE FÅR SPRIDAS utanför våra skolor.

Ämnesnätverk

Protokoll från mötet mailas till kella.naeslund@vasteras.se och hittas därefter på login-sidan på regionalkulturskola.se. Har du inte redan ett konto skapar du det direkt där. Notera att denna sida inte är kopplad till ditt konto på StudyAlong.

Bilda en förening i RUM.
Länk till webinariet >

Musicera tillsammans på nätet i realtid med Jamulus.
Länk till webinariet, Länsstudiedagen >
Länk till webinarium, Kulturens >

Erbjuda våra elever utbildning i arrangörsskap i samarbete med ABF
Länk till webinariet >

Inspiration kring metodik, kommunikation och läromiljö för en bra undervisning i orkestrar, körer och annan gruppundervisning inom musik.
Länk till webinariet >

Egna workshop anordnad av ämnesnätverket.
Hade du och din grupp en workshop i något ämne som också kan intressera andra? Dela gärna med er av länkar eller annan kort info. Maila till madelene.ulfberg@vasteras.se så lägger vi upp det på sidan här.

Extrauppgift- marknadsföringsidéer för kulturskolorna.
Några riktigt bra idéer kom på plats! Vill du fylla på så är tavlan fortfarande öppen för nya uppslag.
Länk till idétavlan (Google Jamboard) >

Föreläsningar

Adriana Di Lorenzo Tillborg. En inkluderande kulturskola – för alla funktionsvariationer.
Länk till webinarie >

Sylvia Carlsdotter. Om barnkonventionen och rätten att delta i kulturell verksamhet.
Länk till webinar >
Ladda ner diskussionsfrågor >
Länk till Barnkonventionen >

Utvärdering

Vad tyckte dina kollegor om dagen? Här kan du läsa utvärderingen!
Länk till utvärdering >

SÄRSKILT PROGRAM FÖR KULTURSKOLELEDARE

mika-baumeister-Y_LgXwQEx2c-unsplash

Strategidag

Madelene och Kella börjar med en introduktion
om Regional Kulturskola i Västmanland (RKIV)
och sammanfattning av året som gått.
Länk till pdf med sammanfattning av uppdrag och mål >

Workshop ”Vart är vi på väg?
Hur ser du att RKIV har utvecklats utifrån ditt perspektiv?
Vad betyder RKIV för dig och din skola idag.

Workshop – hiss och diss

Här skapar vi en prioriterad önskelista på vad vi vill att RKIV ska vara, göra och uppfylla i framtiden.

> Till Mural