Stora nätverksdagen

16 ämnesnätverk startar upp sina nätverk och formulerar syfte, innehåll och projektidéer.

16 ämnesnätverk startar upp sina nätverk

Den 9 juni möttes ett 100-tal lärare, rektorer och kulturskoleledare en eftermiddag över Teams, indelade i 16 ämnesnätverk. Uppgiften för dagen var att hitta en bra nätverksform med syfte, innehåll och projektidéer som passar gruppen och bidrar till det man mest vill åstadkomma i sitt nätverk.

Genom projektet ”Kulturskola i hela landet” har 16 ämnesnätverk skapats på lärarnas egna önskan. Nätverken består av lärare, kulturskoleledare och administratörer från länets alla nio kulturskolor. Gemensam fortbildningstid har avsatts och schemalagts vid höst och vår.

Syftet med dagen var dels för respektive nätverk att hitta en fungerade och över tid hållbar form för sitt nätverk. Hur ofta kan och vill man träffas, hur ska ansvarsfördelningen se ut och vad ska nätverket syfta till.

Kopplat till ämnesnätverket har en Projektfond skapats för att uppmuntra och möjliggöra nätverkens önskade aktiviteter. Nätverken kan söka medel för egen fortbildning och eller elevprojekt. Som stöd finns ansökningskriterier, ansökningsblanketter samt en särskild projektfond.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Varius morbi enim nunc faucibus. Pharetra pharetra massa massa ultricies mi quis hendrerit dolor.