Kulturskoledagarna

Tema för årets Kulturskoledgar är Ungas rättigheter, delaktighet och inflytande. Innehållet kommer bestå av experter, föreläsningar, frågestunder och samtal. Konferensen samarrangeras av Kulturskolerådet och Kulturskolecentrum.

Datum: 25 – 26 mars • Plats: Digital konferens • Kostnad: Gratis!

Ungas rättigheter, delaktighet och inflytande
Hur gör vi våra elever mer delaktiga? Hur kan vi säkra tillgänglighet och organisering efter verksamhetens behov? Hur kan vi jobba med lokal och regional samverkan? Vilken kulturskola vill vi se efter pandemin?

Det och mycket mer kan du sätta tänderna i den 25–26 mars på årets viktigaste konferens för dig som arbetar med att leda och utveckla kulturskolan. Detaljerat program kommer i slutet av februari.

Tema torsdag 25 mars: Barns rättigheter och inflytande
Kulturministern och Barnombudsmannen inviger konferensen. Första dagen ger fördjupning i rättigheter och inflytande för barn och unga.

Tema fredag 26 mars: Samverkan med barnet i fokus
Dag två går vi närmare in på hur vi kan samverka på bästa sätt.

Representanter för kulturskoleledning, unga, samverkansprojekt, Kulturskolecentrum och Kulturskolerådet att delta under dagarna.

Sista anmälningsdag har passerat.